sâmbătă, 28 mai 2016

2016.05.28 Maraton Apuseni- Prima noastra experienta de alergare montana



Maraton Apuseni msg systems 2016
Stațiunea Muntele Băișorii
9:00 Start Maraton 42km
9:30 Strat Semimaraton 21km
Felicitări câștigătorilor:
maraton masculin: Viorel Palici, 4:04:17
maraton feminin: Viorica Malai, 5:39:06
semimaraton masculin: Gyorgy Szabolcs, 01:37:39
semimaraton feminin: Ingrid Mutter, 01:50:19

Nu am participat niciodată la o competiție montană, dar ne-am întrebat mereu cum o fi? Cum o fi să alergi atâţia km, atâtea ore, între atâţia oameni?
 Ne tenta să aflăm răspunsul aşa că ne am apucat cât de cât de antrenament, am zis, dacă tot participăm, să nu ieșim chiar ultimii... Nu eram noi 100% decişi dacă să mergem sau nu, dar soarta a decis că e cazul să o facem şi pe asta, sau mai bine zis un prieten de familie a decis să ne răsplătească pt ceva, înscriindu-ne la semimaraton, aşa că nu am mai avut scuze, acum eram pe listă, trebuia să ne antrenăm. Şi ne-am antrenat, până să facă Robert o alergie nasoală la soare şi "Pa-pa!" antrenamente în ultima lună. Normal că fără el nici eu nu m-am antrenat, aşa că eram destul de curioşi cum ne vom descurca la semimaraton...
Noi mergem foarte mult pe munte şi avem condiţie fizică, ştim cum să călcăm să nu ne împiedicăm, rezistam la urcări, chiar dacă nu alergăm pe ele, iar la vale prindem viteză... Cât de rău putea fi?
Cei 21 de km mie mi se păreau foarte mulţi, de mers şi alergat fără oprire, dar acolo, în teren, nu mi s-a mai părut atât de greu. Aveam apă şi geluri la noi, Robert le-a mâncat, eu m-am chinuit cu ele, nu mai gustasem până atunci, când am luat prima gură de gel mi s-a făcut rău de la cât de dulce era. Pe tot traseul am reuşit să mănânc cu greu un gel, păcat, simţeam că-mi dă energie şi mai ales în ultimii 6 km chiar aş fi avut nevoie de ea, dar nu am putut să-l mănânc, data viitoare o să-l dizolv cu puţină apă, sper că-mi va fi mai uşor. Am mers bine până am intrat în ultimii 6 km, după care m-am cam chinuit, simţeam că nu mai am vlagă, îmi era foame dar nu puteam s-a mănânc din mers nici geluri nici batoane, din fericire înainte de ultimii 3 km era un punct de alimentare unde am băut nişte apă, am mâncat nişte struguri şi o felie de portocală şi parcă eram ca nouă! Am mai alergat/mers încă 2 km numai urcare, fără să mă chinui prea mult. Mai era un km şi se înnorase groaznic, ba chiar începuse să picure, mă gândeam cum să alerg mai repete pt că nu mi-am luat nici o pungă să-mi apăr telefonul de ploaie, dar nu mai puteam, parcă ultimul km a fost cât 3 km la un loc. În ultimii 400 de metri era plin de voluntari şi turişti care ţipau, fluierau şi încurajau de zor! "Hai că poţi!" "Aleargă!!!" "Nu mai ai mult!" "Aproape ai ajuns!" că nu aveai cum să nu alergi, deşii nu credeai că mai poţi... dar am alergat şi eu, parcă împinsă de susţinerile lor şi am ajuns la finiş! Yeyy! Aproape că nu am văzut fata care mi-a pus medalia la gât, tot ce vroiam era să stau jos.. M-am pus pe iarbă şi am stat 2 minute, mi-am închis aplicaţia "Runtastic" de pe telefon, se oprise şi ploaia, mi-am revenit instant şi am mers să-i caut pe băieţi, ei au luat-o în fată încă de pe vârful buscat: P
Primul nostru concurs, o alergare montană de 21 km cu diferenţă de nivel de 1060 metri a fost o experienţă frumoasă, a fost greu, dar mai uşor decât ne aşteptăm, iar sosirea la finish şi atmosfera de pe parcurs ne-a vrăjit. Am înţeles acum de ce aleargă lumea pe munte...

Andrei a terminat în 2:28 ore, 
(care a mai alergat şi în alţi ani şi căruia  îi mulţumim că ne-a înscris)
Iar noi, la primul semimaraton :
Robert în 2:49,
Mihaela în 3:20.
Evident au urmat 2 zile de febră musculară! Dar a meritat!


În continuare, vă invităm să admiraţi imaginile surprinse de noi si de fotografii oficiali sau neoficiali ai maratonului Apuseni 2016. Îmi cer scuze celor a căror foto nu am scris autor, dar a fost postată pe pagina Maraton Apuseni fară a se menționa autorul, dacă iți recunosti poza, te rog să scri în comentarii. Pentru o rezoluţie mai mare daţi click pe prima fotografie, apoi folosiţi săgeţile tastaturii sau scroll-ul mouse-ului pentru a naviga în stânga şi în dreapta.

Harta, noi am alergat la Semimaraton, traseul concurat cu GALBEN

 Înainte de start

 Startul
Start! Video de  Muresan Mircea (ne vedem si noi 3 la sfarsit)

 Medaliile asteaptă să ne întoarcem

















Echipa de sustinători!

Medalii

Analiza de după semimaraton

Ni se pregătește ceva...

Ceva bun...

Gulaș delicios!
 Multumim organizatoilor și voluntarilor!!!
Ați fost super!
Tot maratonul a fost super! O experiență de neuitat, pe care vrem să o repetăm cât de curând!


© 2015, copyright Mihaela şi Robert Dogaru
Nu aveti dreptul sa folositi textul sau imaginile de pe acest blog fara acordul nostru!
You do not have the right to use the text or images from this blog without our permission! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu